top of page

חלה טבעונית מקמח כוסמין מלא

עודכן: 14 בפבר׳ 2022

הי יקרים מה שלומכם?

פוסט ביום שבת?.. נו טוב.. ועוד של חלה? 4 ימים לפני פסח.. השתגעתי? לא. טוב אולי קצת.

הימים ימי קורונה, מדובר בחרפון כללי. כבר כמה ימים שאני מרגישה שאני לא ממלאה מצברים כמו שצריך, ושהסבלנות שלי הולכת ונגמרת- ולא מספיקה להיטען מחדש. אתמול היה יום קשה. בתיאום מושלם כשלי אין סבלנות, הילדים יותר מטורללים. בכלל, העובדה שאין מסגרת- מקשה עליהם, אין חברים, אין סבאסבתא, אין שגרה.. קשה. כולנו באותו מצב- אז אתם יודעים על מה אני מדברת...

בערב, אחרי שהילדים נרדמו, איתי ואני החלטנו שנשקיע 10 דקות, לפני העלפון על הספה, כדי להחליט מה עושים למחרת, שהיום לא יימרח בחוסר מעש מחרפן. ולכן החלטנו קצת לפצל כוחות, הורה על כל ילד:). בבוקר הלכתי עם גבע לפיקניק בחורשה ליד הבית, זו הייתה רק שעה, אבל חזרנו מאוששים וכל היום כבר ניראה אחרת.

הבטחתי לכם מתכון במוצ"ש, כשיחזור לי קצת החשק ואטען קצת באנרגיות- ולכן אני מקיימת !


זה המתכון שלי חלה רכה ועסיסית, אני לא גדלתי עם חלות בשישי, מודה. ואת אפיית החלות שלי התחלתי רק בשנה האחרונה. מאז התנסתי בכל מיני מתכונים עד שמצאתי את השילוב שמוצא חן בעיניי, והוא מקמח כוסמין מלא 100%- נצחון!

-ערכים תזנותיים- ל-100 גרם- כ-2 פרוסות-

אנרגיה- 238 קק"ל

חלבון- 7 גרם

פחמימה- 39 גרם

שומן-6 גרם

סידן-2 מ"ג


 

-מצרכים-

ל2 חלות בינוניות או אחת גדולה- 4 כוסות קמח כוסמין מלא 3 כפיות שמרים יבשים 1/4 כוס שמן זית 2 כפיות סוכר חום בהיר 1 כף סילאן 1-2 כוסות מים חמימים( אולי פחות, מתחילים עם 1)

3 כפיות רסק תפוחים טבעי ללא סוכר 1 כפית מלח.

ציפוי-

מעט חלב צמחי+ תוספות (שומשום/ םרג/ זרעי פשתן וכדומה),

לחלה מתוקה-

מעט חלב סויה מעורבב ב-1 כפית סילאן.

 

-הכנה- *אפשר גם להכין ללא מיקסר ( מה שחשוב הוא זמן הלישה הארוך- 10 דקות שלמות)*

במיקסר עם וו לישה שמים קמח, שמרים וסוכר ומערבלים כדקה. מוסיפים שמן זית, רסק תפוחים וסילאן וממשיכים לערבל. אחרי כדקה מוסיפים 1 כוס מים חמימים. מערבלים ( המיקסר עובד כל הזמן) מוסיפים עוד רבע כוס ובעזרת מרית מורידים את הקמח לכיוון הוו. שימו לב כי לוקח מעט זמן להתגבש לבצק- אל תתפתו להוסיף עוד מים. מוסיפים את המלח. לשים 10 דקות שלמות. בקערה משומנת מעבירים את הבצק להתפחה להכפלת נפח( כשעה) מכוסה בניילון נצמד. אחרי ההתפחה מחלקים את הבצק לחלקים שווים וקולעים את צורת החלה שרוצים.

אני חילקתי ל-2 כדורים, עשיתי נחשים, ואז ליפפתי אותם אחד בשני וגילגלתי לצורה עגולה,

כמו הצורה השנייה בסרטון הזה, (ויש בו עוד צורות מגניבות- אז תבחרו לכם).

כדי שהחלה לא תידבק לכם חשוב לעבוד עם ידיים רטובות ולעבוד מהר. מכסים במגבת ומתפיחים 20-30 דקות. מחממים תנור ל-170 מעלות טורבו. מברישים מעט חלב צמחי ( או את הציפוי לחלה מתוקה) ומפזרים תוספות שרוצים ( שומשום/ פרג/ פשתן וכדומה) אופים על תבנית מרופדת נייר אפיה כ-30 דקות,

עד שהחלה מזהיבה ומשחימה- חשוב לא לאפות יתר על המידה,כי אז החלה תתייבש.


מוזמנים גם לאינסטגרם שלי לעוד המון מתכונים, טיפים ומידע תזונתי :)



 


2,382 צפיות5 תגובות
bottom of page